Odżywki białkowe – kazeina, czy serwatka?

Początkujący użytkownicy siłowni najczęściej sięgają po odżywki białkowe. Są one istotne we wzmocnieniu mięśni oraz ich odbudowie, a ich obecność w diecie to podstawa żywienia. W sklepach z suplementami znajdziemy bardzo wiele rodzajów białka. Czym się kierować przy ich wyborze?
Białko okołotreningowe
Odżywka białkowa, którą zażywamy w celu wzmocnienia mięśni podczas treningu powinna być szybkowchłanialna i dawać duże efekty w krótkim czasie. Taka jest serwatka, której izolat, bądź hydrolizat przynoszą bardzo dobre efekty. Białko serwatkowe możemy z powodzeniem stosować w ciągu całego dnia, jednak najbardziej poleca się spożywać je tuż przed treningiem.
Białko regeneracyjne
Na odbudowę mięśni oraz zapobieganie procesom katabolicznym dedykuje się białko kazeinowe. Kazeina w odróżnieniu od innych białek jest wolno wchłanialna (nawet do 5 godzin), a jej wartościowy skład odbudowuje zniszczone tkanki. Suplementacja kazeiną powinna odbywać się wieczorem, bądź rano, jako odżywka uzupełniająca niedobory białka. Daje poczucie sytości, może więc dobrze wpływać na redukcję tkanki tłuszczowej.

Redaktor nowiutka.pl

<img src="https://nowiutka.pl/wp-content/uploads/2019/08/bio.png" />